alla som bantar

Jag tycker tjejen är söt. Hon är inte för smal´. Men jag tycker det är löjligt med alla som försöker efterlikna tjejer som är lika smala som henne.
Jag är lite tjockare än henne. Mina ben framför allt. De har både mer fett och muskler än tjejens. Men min mage är platt och man skymtar musklerna..

Ni som.. är lite tjockare... istället för att gråta över hur ni ser ut och ert överflödiga fett här och där, mitt råd är att börja leva livet. Istället för att längta efter att äta en glass, längta efter att träffa en vän, längta efter att paddla över floden och gå barfota i gräset på andra sidan.

På samma sätt som ni njuter av mat njuter alkoholister av alkohol.
Ni måste kunna njuta av andra saker än mat.
Ni måste kunna gå hungriga ibland.
Gör roliga saker.

Jag förstår om det är svårt om du lever ett tragiskt liv. Till exempel om du lever i stockholm och bara tänker på fest, hångla, prata skit, och att visa upp kroppen i bikini på sommaren.

Många får ju ångest över deras kroppar som de inte tycker passar in på stranden. Då blir det bara värre. Man kanske till och med blir tjockare.
Istället: Tänk att det är din kropp. Den är inte gjord för att andra ska titta på den. Det är du som bestämmer om den.

Du kan också bestämma om du vill använda din kropp eller bara låta den ruttna när du ligger i soffan eller sitter vid datorn.

Kommentarer
Postat av: agner

sv: haha nej inte studenten :) så gammal är jag inte (a)

2010-06-10 @ 14:14:51
URL: http://orstamii.blogg.se/
Postat av: agnes

så rätt !

2010-06-10 @ 14:16:02
URL: http://orstamii.blogg.se/
Postat av: jacqe

sv: haha men nej , är ingen fjortis som super så fort dom får chansen...e förfasen 14 år och alkohol blir det inte förens om några år :)

2010-06-10 @ 14:41:31
URL: http://bbelfrage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0